vrijdag 31 december 2010

Veel media-aandacht voor MS Weerterland

Molenstichting Weerterland heeft niet over een gebrek aan publiciteit te klagen. Al zou het natuurlijk altijd nog wat beter kunnen. 

Het nu vrijwel voorbije jaar 2010 is de Molenstichting regelmatig in het nieuws gekomen. Vooral Dagblad De Limburger besteedde de voorbije 12 maanden met enige regelmaat aandacht aan de activiteiten, maar soms ook zorgen, van de molenstichting. 
Zo werd de wens van de Molenstichting om de gebruiksmogelijkheden van de molens te verruimen door aan de molens een bredere bestemming in de nieuwe bestemmingsplannen te geven, breed uitgemeten. Dat de inhoud van de verhalen niet altijd klopte, moet je daarbij blijkbaar soms voor lief nemen. 
 Ook voor de uitgifte van de Weerter Molenkalender, waaraan dertien beeldend kunstenaars meewerkten, was veel belangstelling. 

Wat minder was het helaas gesteld met de interesse van de lokale media waar het de meer reguliere activiteiten op onze molens, zoals molendagen, betrof. Dat is jammer want het slagen van dit soort activiteiten is in grote mate afhankelijk van de publieke belangstelling. En het brede publiek kun je nu eenmaal alleen via artikelen en agendaberichten in de weekbladen en dagbladen bereiken. Als die dan een steek laten vallen, of het evenement (in hun ogen) te oninteressant vinden, dan kun je als Molenstichting ook weinig doen. Maar jammer en soms ook frustrerend voor de inzet van al onze vrijwilligers is het wel.

Juist daarom zijn wij als Molenstichting Weerterland ook zo actief in de nieuwe media. We hebben een website www.molensinweert.nl die in 2010 bijna 56.000 keer bekeken is en onze weblog http://weerterland.blogspot.com trekt gemiddeld zo rond de 500 lezers per maand. Bovendien zijn we als molenstichting ook erg actief op Twitter voor alle korte, dagelijkse molennieuwtjes. U kunt ons op Twitter volgen via @Weerterland. Moet u zeker in 2011 doen!  

Voor het jaar 2011 spreken we één wens uit: dat we als molenstichting, molenvrienden en molenaars nog beter van de mogelijkheden van de media gebruikmaken. Als de molenaar ons niet laat weten dat hij op een bepaalde dag draait of maalt, dan kunnen wij dat als molenstichting ook niet via onze middelen en mogelijkheden uitdragen. Dat is dan een gemiste kans voor de Weerter molens. Want molens hebben regelmatige publiciteit nodig om zo ervoor te zorgen dat de molens weer bij de bevolking gaan leven. En dat is nu eenmaal mede een van onze belangrijkste doelstellingen.

Een prettig en geslaagd Weerter Molenjaar 2011 ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten